FANDOM

Jurassic World Evolution
JurassicWorldEvolutionKansi
Kehittäjä Frontier Developments
Julkaisija Frontier Developments
Julkaistu 12. kesäkuuta 2018
Genre Rakennussimulaatio
Alusta Xbox One
PlayStation 4
PC

Jurassic World Evolution on Frontier Developmentsin kehittämä Jurassic Park -rakennussimulaatio, joka julkaistiin mm. Xbox Onelle ja PlayStation 4:lle kesällä 2018.

Idea Muokkaa

Jurassic World Evolution -pelissä pelaajan on tarkoitus rakentaa oma Jurassic World -puisto, kasvattaa dinosauruksia ja huolehtia turvallisuudesta. Pelaajan jokainen valinta pelissä johtaa erilaiseen, muista poikkeavaan tapahtumaketjuun ja lopputulokseen.

Pelin aikana pelaaja opastavat kaaosteoreetikko Ian Malcolm, tiedenainen Kajal Dua, turvallisuusvastaava George Lambert, vierailijoiden viihtyvyydestä vastaava Issac Clement ja pelaajan henkilökohtainen assistentti Cabot Finch.

Aiemmista rakennuspeleistä poiketen, Jurassic World Evolutionissa pelaajalla on käytössään Isla Nublar ja kaikki Muertes Archipelago -saariryhmän saaret: Isla Sorna, Isla Muerta, Isla Matanceros, Isla Pena ja Isla Tacaño.

Ääninäyttelijät Muokkaa

Pelin esihistorialliset eläimet Muokkaa

DLC:t Muokkaa

Peliin on julkaistu useita DLC:eitä. Ensimmäinen, Deluxe Edition julkaistiin jo 12. kesäkuuta 2018, kun peli ilmestyi saataville. The Secrets of Dr. Wu julkaistiin 20. marraskuuta 2018, Cretaceous Dinosaurs 13. joulukuuta 2018 ja Carnivorous Dinosaurs 14. huhtikuuta 2019.