FANDOM

Jurassic Park III: Park Builder
Jurassic Park III Park Builder
Kehittäjä Konami
Julkaisija Konami
Julkaistu 12. lokakuuta 2001 (PAL)
Genre Rakennussimulaatio
Alusta Game Boy Advance
Ikäluokitus Sallittu kaikille

Jurassic Park III: Park Builder on vuonna 2001 Konamin kehittämä ja julkaisema Jurassic Park -peli.

Pelaaminen Muokkaa

Pelissä on tarkoitus rakentaa oma dinosauruspuisto ja huolehtia dinosaurusten sekä vierailijoiden tarpeista. Pelin alkaessa kasvatettavia dinosauruksia on rajallinen määrä, mutta lajeja voi hankkia lisää palkkaamalla tiimin etsimän DNA:ta. Pelaajan on myös rakennettava ravintoloita, hotelleja ja kauppoja, jotta vieraat viihtyisivät.

Peli muistuttaa paljon Jurassic Park: Operation Genesistä ja Jurassic Park: Builderia, joissa myös on rakennettava oma dinosauruspuisto.

Pelissä esiintyvät eläimet Muokkaa

Kaikista Jurassic Park -peleistä, Jurassic Park III: Park Builderissa esiintyy eniten eri dinosauruslajeja ja muita sukupuuttoon kuolleita eläimiä.

Lista eläimistä:
Lihansyöjät Kasvinsyöjät

Vastaanotto Muokkaa

Jurassic Park III: Park Builder on yhdessä muiden Jurassic Park III -pelien kanssa saanut varsin keskinkertaisen vastaanoton. AllGamen kriitikko antoi pelille kaksi tähteä viidestä ja kritisoi pelin ääniefektejä sekä taustamusiikkeja, sanoen myös, että eri valikosta toiseen jatkuvasti ramppaaminen pelin aikana on rasittavaa. IGN:n arvostelija puolestaan piti pelistä ja antoi sille arvosanan 7/10, mutta kritisoi minkäänlaisen opetusohjelman puuttumista, joka vaikeutti pelaamista etenkin alkupuolella.