FANDOM

Giganotosaurus
Giganotosaurus
Nimi Giganotosaurus
Nimi tarkoittaa jättiläismäinen etelän lisko
Korkeus 3-4 metriä
Pituus 12-13 metriä
Paino 6-10 tonnia
Esiintyminen peleissä Warpath
Park Builder
Jurassic Park: Builder

Giganotosaurus on suurikokoinen liitukaudella elänyt lihansyöjä dinosaurus. Tämän lajin fossiileja on löydetty mm. Argentinasta.

Ulkonäkö Muokkaa

Giganotosaurus on kolmanneksi suurin tähän mennessä löydetyistä lihansyöjä dinosauruksista. Sitä suurempia ovat vain Spinosaurus ja Carcharodontosaurus.

Giganotosauruksella on useiden muiden kookkaiden petodinosaurusten tavoin hyvin pienet eturaajat. Eläimen aivokoppa oli hyvin pieni, mistä päätellen Giganotosaurus ei ollut erityisen älykäs, mutta tutkijoiden mukaan sillä saattoi pääkallon muodosta päätellen olla erityisen kehittyneet hajuhermot.

Esiintymiset Muokkaa

Giganotosaurus ei esiinny Jurassic Park-elokuvissa tai -kirjoissa, mutta se nähdään muutamissa videopeleissä.

Jurassic Park III: Park Builder ja Jurassic Park: Builder
Jurassic Park III: Park Builder ja Jurassic Park: Builder-rakennuspeleissä Giganotosaurus on yksi monista dinosauruslajeista, joita voi sijoittaa omaan Jurassic Park-puistoon.

Warpath: Jurassic Park

Giga

Giganotosaurus taistelemassa Styracosaurusta vastaan pelissä Warpath: Jurassic Park

Warpath: Jurassic Park-taistelupelissä Giganotosaurus on yksi dinosauruksista, joilla voi taistella muita vastaan.

Jurassic World
Itse Giganotosaurus ei esiinny Jurassic World-elokuvassa, mutta Indominus rex-hybridi on Giganotosauruksen, Carnotauruksen, Majungasauruksen ja Rugopsin risteytys.

Kuvia Muokkaa

Kuvagalleria: Giganotosaurus

Triviaa Muokkaa

  • Giganotosaurusten uskotaan metsästäneen ruoakseen sauropodeja. Mm. Argentinosaurusten fossiileista on löydetty Giganotojen hampaiden jäkiä.